Call to action verleden tijd?

Home E Blog E Call to action verleden tijd?

De Call To Action, je kent het wel: lees meer, klik hier voor meer, begin nu,… enzoverder.

Zijn we die zinnetjes intussen al niet beu gelezen dat ze gewoon niet meer opvallen?

Wat is een Call to Action?

Call to action (oproep tot actie) is een begrip dat gebruikt wordt in marketing om potentiële kopers na het ontvangen van een reclameboodschap tot een specifieke handeling over te halen, zoals het bestellen van het product, het bellen van een telefoonnummer of het downloaden van een white paper.

Wat moeten we ermee aanvangen?

Zijn lezers intussen al niet blind geworden voor al die oproep tot actie. Als we ergens interesse in hebben en meer willen weten dan hoeven we daar toch niet toe aangezet te worden? De bezoeker zal je link wel openen, met of zonder oproep tot actie.

Een andere aanpak kan zijn om je meer te richten op inhoud. Een bezoeker kan nog meer getriggerd worden door goede inhoud. Nét dat ietsje meer tekst i.p.v. een call to action.

 

De toekomst van de Call to Action?

Die bepaal je zelf? Heb je al goede resultaten behaald met een Call to Action te gebruiken, ga er dan mee door zou ik zeggen.

Toch aan iets anders toe? Ga andere opties niet uit de weg en test hoe je je bezoekers / klanten kan binnen halen.

Volledig artikel lezen?

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.