Drukwerk hoort toch ook bij marketing?

Home E Blog E Drukwerk hoort toch ook bij marketing?

Veel bedrijven zijn qua marketing nog steeds erg gefocust op het drukwerk. Ze vragen dan: “Drukwerk hoort toch ook bij marketing?” Maar wat ze vergeten, is dat een hoop marketing juist online plaatsvindt. Dit wordt gedaan, omdat iedereen tegenwoordig online is.

Online marketing is belangrijk

 

Online marketing is tegenwoordig ontzettend belangrijk. Iedereen is immers online. Mensen gebruiken Google om iets op te zoeken, zitten op Facebook en posten updates op Snapchat en Twitter. Om jouw bedrijf in de aandacht te zetten, is het dus van belang dat je gezien wordt op de plekken waar de meeste mensen zitten: online. Online marketing mag dus absoluut niet worden vergeten, omdat het juist voor veel meer nieuwe klanten kan zorgen.

Waarom online marketing beter is dan offline marketingdrukwerk

Er zijn allerlei voordelen te noemen waarom online marketing beter is dan offline marketing. Het adverteren online is doorgaans veel goedkoper. Daarnaast zijn er mogelijkheden om gericht te adverteren, waardoor je alleen de mensen bereikt die je nodig hebt. En werkt een campagne niet? Dan kun je deze gemakkelijk annuleren of aanpassen, zodat je wel het gewenste resultaat krijgt. Ook is het bereik ontzettend groot. Online marketing kan daarnaast worden ingezet, zodat jij gezien kan worden als een expert op jouw gebied. Je kunt bijvoorbeeld online heel gemakkelijk vragen van klanten beantwoorden. Ook dit is een vorm van online marketing die je kunt inzetten. De mogelijkheden zijn dus eindeloos.

Maar drukwerk hoort toch ook bij marketing?

Drukwerk is inderdaad ook nog steeds belangrijk, maar er zijn steeds meer bedrijven die zich minder focussen op drukwerk. Veel drukwerk verdwijnt toch sneller dan gedacht in de papierbak. Daarnaast weet je nooit zeker of mensen reageren op een advertentie of niet. Het voordeel van online marketing is dat je heel gemakkelijk kan meten of iets effectief is of niet. Met drukwerk is de kans groot dat je wel veel mensen bereikt, maar dat lang niet iedereen geïnteresseerd is in het product. Er zijn zeker bedrijven die er baat bij hebben om nog wel met drukwerk te werken. Zij kunnen advertenties in lokale krantjes laten drukken of bijvoorbeeld folders of boekenleggers laten maken en hier alsnog van profiteren.

0 reacties