Website advies

Een goede landingspagina kan je helpen om meer leads en betalende klanten te krijgen. 🚀

Home E Website tips E Een goede landingspagina kan je helpen om meer leads en betalende klanten te krijgen. 🚀

Landingspagina’s zijn een perfecte tool om je dienst of product te verkopen.

Maar hoe bouw je die landingspagina nu het best op? Welke functies zijn van belang om een hoge conversie te behalen?

landingspagina

Ik deel graag deze 4 tips met je:

✅ Op nieuwsgierigheid gebaseerde titel/subtitels

Een vaak voorkomend probleem bij landingspagina’s is dat er niet genoeg tijd besteedt wordt aan de titel. En het is net die titel die nieuwsgierigheid opwekt en de bezoeker dwingt om verder te lezen. Neem dus de tijd en werk aan je titel als je meer leads/verkopen uit je funnel wilt halen.

✅ Zorg ervoor dat de titel zich richt op kenmerken en voordelen

Je publiek moet weten welke transformatie ze aan het eind krijgen nadat ze hun tijd of geld met je hebben geruild. Daarom is het belangrijk om aan te geven welke eigenschappen je aanbod heeft en welke voordelen je publiek krijgt door het te gebruiken. De meeste mensen benadrukken alleen de kenmerken van hun aanbod in de trechter, maar ze vergeten de voordelen. Het is dus belangrijk om beide toe te voegen, zodat je een betere conversie krijgt op je landingspagina.

✅ Urgentie/ Schaarste

Het toevoegen van een soort urgentie aan je landingspagina kan de conversie ook verhogen. Je kunt je publiek laten weten dat je product maar een beperkte tijd beschikbaar is. Plaats dus een aftellende klok of datum op je landingspagina, zodat de bezoeker een gevoel krijgt van urgentie.

✅ Doe een geweldig aanbod

Dit is heel belangrijk omdat het je onderscheidt van je concurrenten. Een van de fouten die ik in het verleden maakte, was dat ik me concentreerde op het maken van een mooi ontwerp zonder te werken aan mijn aanbod. Als je je aanbod niet onweerstaanbaar maakt, zul je te maken krijgen met veel concurrentie, waardoor het conversiepercentage van je pagina waarschijnlijk zal dalen. Enkele tips om je aanbod beter te maken zijn: meer bonussen toevoegen, schaarste/urgentie toevoegen en risicovrije garantie toevoegen. Toen ik bijvoorbeeld een pagina met een hoog conversiepercentage maakte voor een coach, bevatte ik een aantal bonussen: gratis gidsen, extra gratis videotrainingen, gratis sjablonen, enz.

Heb je meer vragen over het maken van een landingspagina? Neem contact op.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.