Zijn de bezoekersaantallen op jouw website lager dan je eigenlijk zou willen en heb je het gevoel dat je jouw potentiële klanten nog niet bereikt? Gelukkig zijn er tal van mogelijkheden om ervoor te zorgen dat potentiële klanten jou in de toekomst wel weten te vinden. In dit artikel geven we jou een beknopt overzicht van de (betaalde) mogelijkheden voor het bereiken van jouw potentiële klanten.
Potentiële klanten bereiken via Google AdWords
De zoekresultaten van Google bestaan voor een gedeelte uit zogenoemde ‘organische zoekresultaten’ en een gedeelte uit ‘betaalde zoekresultaten’. Zoals de naam al beschrijft, zijn de posities van de organische zoekresultaten ‘gratis’. Deze worden namelijk bepaald aan de hand van een groot aantal beoordelingscriteria op basis waarvan Google de meest relevante website zoekt bij de zoekopdracht van de gebruiker. De betaalde zoekresultaten zijn gekoppeld aan een tweede systeem van Google, namelijk ‘Google AdWords’. Binnen Google AdWords kan door webmasters worden geboden op een positie binnen de betaalde zoekresultaten van Google. Door gebruik te maken van Google AdWords, betaal je enkel en alleen op het moment dat je het hoogste bod hebt gedaan voor de positie en de zoeker ook daadwerkelijk op jouw advertentie heeft geklikt. Het grootste voordeel van Google Adwords is dus dat je alleen kosten maakt op het moment dat een potentiële koper daadwerkelijk jouw website bezoekt. Google AdWords biedt webmasters de mogelijkheid om zoekwoorden te selecteren waarop zij graag gevonden willen worden met hun website. Hierdoor weet je zeker dat de bezoekers die je inkoopt via Google AdWords geïnteresseerd zijn in de diensten of producten op jouw website. Het is belangrijk om een campagne binnen Google AdWords goed in te richten. Een goed ingerichte campagne zorgt namelijk voor lagere kosten per klik en een hogere kans op het bereiken van potentiële klanten.
Facebook Advertising: Potentiële klanten bereiken via social media
Een andere mogelijkheid om online potentiële klanten te bereiken is door gebruik te maken van Facebook Advertising. Het principe van Facebook Advertising is vergelijkbaar met dat van Google AdWords. Via Facebook Advertising kun je namelijk net als bij Google AdWords enorm nauwkeurig bepalen aan welke soort gebruikers de advertenties worden getoond. Op deze manier zorg je ervoor dat alleen potentiële klanten de advertentie te zien krijgen. Net als bij Google AdWords, betaal je bij Facebook Advertising doorgaans ook per klik of per vertoning. Daarnaast zijn er ook nog tal van andere betalingsmogelijkheden, zoals betaling per verkoop. Wist je dat het Google AdWords en Facebook Advertising vaak tegelijk worden ingezet om het maximale resultaat uit een campagne te halen? Door jouw advertenties op beide platformen te tonen, zorg je ervoor dat potentiële klanten op verschillende kanalen worden bereikt.
Hulp nodig bij het inrichten van jouw campagne?
Wanneer je ervoor kiest om gebruik te maken van Google AdWords of Facebook Advertising, dan is het belangrijk om de campagnes goed in te richten. Tenslotte wil je ervoor zorgen dat de campagne dusdanig wordt ingericht, dat alleen de meest waarschijnlijke kopers van jouw product of dienst worden bereikt. Wij hebben jarenlange ervaring met het inrichten van Google AdWords en Facebook Advertising campagnes in uiteenlopende branches. Wil je meer weten over de mogelijkheden van Google AdWords en Facebook Advertising voor jouw website, of wil je dat wij direct aan de slag gaan om jouw campagnes in te richten? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!
0 reacties