In 4 stappen een succesvolle Black Friday strategie

Home E Blog E In 4 stappen een succesvolle Black Friday strategie

Black Friday valt elk jaar op de vrijdag na Thanksgiving. Met de kennis dat Thanksgiving elk jaar op de vierde donderdag in november wordt gevierd, zijn de data waarop Zwarte Vrijdag wordt gevierd makkelijk te berekenen. Hieronder ziet u een overzicht van de data waarop Black Friday de komende jaren wordt gevierd. In 2019 is dit dus 29 november.

Het is tijdens deze periode dat er heel wat promoties worden aangeboden, zowel voor producten als diensten.

Maar hoe pak je het nu aan om klanten naar jouw aanbod te lokken?

Het stappenplan:

Stap 1: Crëeer een momentum rond jouw Black Friday en Cyber Monday deals. Plaats nu al een actie om jouw sociale media en website. Plaats duidelijke content met het aanbod en wanneer de actie loop.

Stap 2: Maak een ‘coming soon’ advertentie op alle platformen die je gebruikt (website, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube). Gebruik enkel de platformen waar jouw aanbod het best kan werken.

Stap 3: Trek zoveel mogelijk mensen naar jouw aanbod. Laat ze inschrijven op een mailinglijst, zodat je hen nog eens kan contacteren als de actie echt van start gaat.

Stap 4: Tijdens Black Friday en Cyber Monday kan je heel wat online bezoekers verwachten. Laat daarom je webhosting upgraden. Op die manier vang je de bezoekerspiek zonder problemen op.

Een nieuwsbrief koppelen aan jouw WordPress website?

Nieuwsbrieven zijn nog steeds ‘in’. Meer dan ooit. Maar gebruik ze op een verstandige manier, zodat jouw lezers ook effectief doorklikken.

Als we nieuwsbrief vermelden, dan denken we vaak aan ‘Mailchimp’. Want zij hebben een aantrekkelijk ‘gratis’ aanbod. Wel, het laatste jaar hebben ze erg gesleuteld aan dat gratis aanbod. Er zijn heel wat minder features die je nu gratis kan gebruiken.

Een prima alternatief is ‘Mailster‘. Een WordPress plugin die je installeert via wp-admin. Van daaruit maak je nieuwsbrieven aan. Het verschil is dat je onbeperkt aantal emailadressen kan toevoegen.

Ook automatisaties zijn mogelijk. Je stelt op voorhand enkele emails in. Van zodra een gebruiker inschrijft, krijgt hij/zij automatisch de reeks emails in zijn mailbox. Je hoeft er dus niet meer naar om te kijken. Alles loopt automatisch.

Een actieplan om Black Friday en Mailster te combineren:

  • Maak een onweerstaanbaar Black Friday aanbod.
  • Maak een nieuwe pagina met dat aanbod en een nieuwsformulier om in te schrijven.
  • Adverteer via Facebook / Google om het aanbod in de kijker te brengen.
  • Enkele dagen voor Black Friday breng je de leden nog eens op de hoogte.
  • Op Black Friday stel je het aanbod als ‘te koop’ in en laat je dit opnieuw weten via e-mail.
  • Blijf ‘on top of mind’ door de e-mails.
  • Zorg dat je de toevloed van bestellingen kan verwerken.

Hulp nodig bij het opzetten van zo een succesvolle campagne? Neem contact op.

Reacties

6 Reacties

  1. Leuke tip, gaan we zeker uitproberen

    Antwoord
  2. Ik verkoop niks, maar kijk wel uit naar de aanbiedingen van black vrijdag. Duidelijk verhaal.

    Antwoord
  3. Wat een goede tips!

    Antwoord
  4. Handige tips! En duidelijk geschreven.

    Antwoord
  5. Goede tips meid. Ik verkocht vroeger armbandjes maar toen werkte het net anders. Als ik nu weer iets ga verkopen ga ik me aan jouw tips houden.

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *